Veel gestelde vragen

Hieronder vind je de veel gestelde vragen, gebruik het zoekveld hierboven om snel te kunnen zoeken tussen alle veel gestelde vragen.

Aanmaken en invoeren (privé)afspraken

Naast consulten kan je ook (privé)afspraken in de agenda zetten. Standaard staan er in Evry al een aantal afspraaksoorten. Je kan ook zelf afspraaksoorten toevoegen.
Om een nieuwe afspraaksoort aan te maken ga je naar het onderdeel “stamgegevens”, “Soorten afspraak”. Druk op “nieuw” om een nieuwe afspraaksoort aan te maken. Vul vervolgens de naam in van de gewenste afspraaksoort en sluit af met “OK”.

Lees meer

Aanmaken en invoeren consulten en consultonderwerpen

Het aanmaken van nieuwe consultonderwerpen gaat via het onderdeel “stamgegevens”, “Consultonderwerpen. Druk op “Haal naam en code uit prestatiecodelijst” om een nieuwe prestatiecode toe te voegen. Kies vervolgens een prestatiecode en druk op “OK” om deze toe te voegen. Geef vervolgens de tijdsduur en grootboekrekening aan. Je kan deze nu gebruiken in het cliëntendossier.

Lees meer

Afkeuring 8325

Een consult in je declaratie kan afgekeurd worden met de volgende reden: 8325 – Prestatie is niet toegestaan zonder voorgaande prestatie. Daarmee wordt bedoeld dat je blijkbaar eerst een andere prestatiecode in had moeten dienen.

Lees meer

Artsen en relaties toevoegen

Voeg artsen/relaties toe aan Evry om deze te kunnen selecteren bij het invoeren van de verwijzing en het versturen van rapportages.

Lees meer

Backup maken van een systeemcertificaat

Nadat een systeemcertificaat is geïnstalleerd/vernieuwd dien je deze voor jezelf te back-uppen. Voor het maken van de back-up heeft vecozo diverse handleidingen.

Lees meer

Backup systeemcertificaat installeren op de eigen computer

Om een back-up van het systeemcertificaat op de eigen computer te installeren, dien je het opgeslagen back-up bestand (*.p12 of *.pfx) van het certificaat in bezit te hebben en het wachtwoord te weten.

Lees meer

Backup systeemcertificaat installeren op de EvryOnline werkplek

Om een back-up van het systeemcertificaat op de EvryOnline werkplek te installeren, dien je het opgeslagen back-up bestand (*.p12 of *.pfx) van het certificaat op de server neer te zetten.

Lees meer

Cliënt exporteren van Evry(Diëtist) en importeren in Evry(Diëtist)

In Evry(Diëtist) is er een de mogelijkheid om een cliënt te exporteren. Dit is een handige manier om cliënt gegevens over te dragen aan iemand anders die ook Evry(diëtist) gebruikt.

Lees meer

COVID-19 herstelzorg registreren/declareren

Hieronder volgt een instructie om de nieuwe consultonderwerpen toe te voegen in Evry om COVID-19 herstelzorg te kunnen registreren/declareren. Lees dit goed door voordat je dit in gebruik neemt in Evry.

Lees meer

De Tanita koppeling met Evry, hoe werkt dat?

Een Tanita koppelen is eenvoudig, er is alleen een kabel nodig. Kijk aan de achterkant van de Tanita wat voor kabel er nodig is. Dat kan een USB printerkabel of een RS232 kabel zijn. De andere kant van de kabel moet een “normale” USB aansluiting hebben, die moet in de computer. Daarna hoeft er in Evry alleen op de knop ZOEK WEEGSCHAAL gedrukt te worden, en de rest wijst voor zich. Er is dus geen andere (Tanita) software nodig! Ook met EvryOnline werkt de koppeling en is er alleen een kabel nodig.

De tekst van een afspraakherinnering (per e-mail) wijzigen

Om de tekst aan te passen kun je een lijst opvragen met allerlei mogelijkheden welke je kunt gebruiken. Vervolgens kun je in Evry deze tekst gaan aanpassen.

Lees meer

Directe toegankelijkheid declareren

Om voor de directe toegankelijkheid te kunnen declareren dien je een paar stappen te volgen. Deze staan hier beschreven.

Lees meer

E-mailen met een afwijkend mailadres

Standaard worden alle mails die vanuit Evry via onbeveiligde mail worden verstuurd, gestuurd vanuit het e-mailadres zoals ingesteld in de stamgegevens, tabblad ‘Email’ , onder de knop ‘smtp instellen’.

Lees meer

Een betaling verwerken

Wanneer je je ontvangsten gaat verwerken in Evry, kun je duidelijk in je declaratie overzicht zien welke declaraties nog betaald moeten worden.

Voor een instructie hoe je de betalingen kunt verwerken in Evry, klik op onderstaande link:
https://www.evry.nl/hulpwebsite/index.php?searchString=betaling&video=28

Lees meer

Een Tanita met een SD-kaart, kan ik die ook koppelen?

Tanita weegschalen welke met een SD-kaart werken, kunnen ook door Evry ingelezen worden door de SD-kaart te koppelen aan de computer. Hierdoor hoef je geen gegevens meer over te typen.

Eerste keer declareren/factureren

In deze handleiding leggen we je stap voor stap uit hoe het declareren in Evry gaat, en waar je specifiek op moet letten.

Lees meer

EvryOnline installeren (Mac)

In deze handleiding leggen we je stap voor stap uit hoe je de snelkoppeling van EvryOnline op je computer installeert wanneer je op de EvryOnline Werkplek werkt.
In deze handleiding wordt gesproken over een EvryOnline gebruikersnaam, wachtwoord en office pakket. Deze gegevens vind je terug in de email die naar de praktijkeigenaar is verstuurd.

Lees meer

EvryOnline installeren (Windows)

In deze handleiding leggen we je stap voor stap uit hoe je de snelkoppeling van EvryOnline op je computer installeert wanneer je op de EvryOnline Werkplek werkt.
In deze handleiding wordt gesproken over een EvryOnline gebruikersnaam, wachtwoord en office pakket. Deze gegevens vind je terug in de email die naar de praktijkeigenaar is verstuurd.

Lees meer

Gebruik maken van PREM voor Evry(diëtist)

Wanneer je een abonnement hebt afgesloten bij een PREM bureau kan je deze koppelen aan Evry(diëtist).
Vanuit Evry kan je een verzoek tot uitnodiging versturen naar het PREM bureau (klanttevredenheidsonderzoeksbureau).

Lees meer

Hoe crediteer ik een reeds door de verzekeraar betaald consult?

Er zijn twee vormen van crediteren, crediteren naar de verzekeraar (omdat een bedrag onterecht gedeclareerd en betaald is) of crediteren in de eigen administratie (omdat een declaratie afgewezen is). Voor het onterecht wel betaalde consult hebben we hier een uitgebreide uitleg. Voor de afgewezen declaratie gebruik je bij de openstaande declaraties de knop “deels crediteren” als een deel afgewezen, of “geheel crediteren” als alles afgewezen is.

Lees meer

Hoe gebruik ik Sorgente producten binnen Evry?

Het voedingsberekeningsprogramma van Evry is aangevuld met de voedingswaarden van medische voedingen, zoals deze in de webwinkel van Sorgente staan vermeld.

Lees meer

Hoe start ik de “hulp op afstand”?

Wij werken met de TeamViewer software om met je mee te kunnen kijken. Download en open het TeamViewer programma met de link hieronder en geef je “ID en wachtwoord” aan ons door.

Hulp op afstand downloaden

Lees meer

Hoe stel ik mijn Tanita MC-580 in voor gebruik met Evry

Om de Tanita MC-580 te gebruiken met Evry, dien je deze in een speciale “modus” te zetten. Lees in de handleiding hieronder hoe dit moet.

Open hier de handleiding

Hoe voeg ik een nieuwe cliënt toe in Evry?

Klik aan de linkerkant bij “onderdeel” op “cliënt”.
Klik vervolgens op “nieuwe cliënt” om een nieuwe cliënt in te voeren.

Iedere cliënt die voor de eerste keer een consult heeft dient zich eenmalig te legitimeren. Dit geldt voor alle cliënten. In Evry kan je aangeven of en hoe een cliënt zich gelegitimeerd heeft

Na het invoeren van de cliënt, krijgt deze in eerste instantie cliënt nummer 0. Dit betekent dat alle ingevoerde gegevens van deze cliënt nog niet zijn opgeslagen. Om de ingevoerde gegevens daadwerkelijk op te slaan druk je onderaan in Evry op de knop “OK”

Lees meer

Hoe voeg ik tarieven toe in Evry?

In Evry voer je drie verschillende soorten tarieven in:

  1. De tarieven die op een cliëntfactuur komen te staan
  2. De tarieven die je mag declareren naar een verzameldebiteur
  3. De tarieven die je mag declareren naar de verzekeraar
Lees meer

Hoe voer ik een lokale update van Evry uit?

Zie uitgebreide uitleg.

Lees meer

Hoe voer ik een lokale update van EvryDietist uit?

Zie uitgebreide uitleg.

Lees meer

Hoeveel zorgverleners en online werkplekken heb ik nodig?

Voor iedere zorgverlener binnen je praktijk heb je een licentie voor Evry nodig. Werken er bijvoorbeeld 10 parttimers in je praktijk, dan vul je 10 zorgverleners in.

De online werkplekken zijn optioneel, je kan er ook voor kiezen om Evry op je eigen computer/netwerk/server te plaatsen. Kies je voor onze beveiligde online werkplekken (op servers in Nederland), dan kan je er voor kiezen om werkplekken te delen of voor iedereen een werkplek te nemen.

Lees meer

Ik heb een Mac, kan ik mijn Tanita dan ook koppelen?

Indien je gebruik maakt van een Mac kan Evry helaas geen koppeling maken met de Tanita. Er kan wel gewerkt worden met de mogelijkheid van de SD-kaart.

Ik heb mijn Vecozo certificaat verlengd, hoe koppel ik die aan Evry?

Evry zoekt automatisch naar een geldig Vecozo systeem certificaat en koppelt deze aan Evry zodat alle gebruikers deze kunnen gebruiken. Je hoeft het dus niet zelf te “koppelen” aan Evry. Je moet het certificaat wel installeren daar waar je ook gebruik maakt van Evry. Dit kan binnen Microsoft Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome of direct in Windows bij “Internet Opties” in het configuratiescherm. Mocht je de verlenging binnen Firefox uitgevoerd hebben, dubbelklik dan op het back-up bestand dat je gemaakt hebt volgens de instructies van Vecozo en importeer het certificaat dan met de importeer wizard zodat het certificaat ook in Microsoft Internet Explorer komt te staan.

Lees meer

Installeren/vernieuwen van een systeemcertificaat

Het installeren of vernieuwen van een Vecozo systeemcertificaat dient te gebeuren op de eigen computer of op de EvryOnline server. Als je met EvryOnline werkt, dan is het verstandig om het verlengen op de server te doen. Dan staat daarna het certificaat direct gekoppeld aan Evry.

Lees meer

Is een online werkplek nodig voor de AVG?

Het is prima mogelijk om zelf je computer afdoende te beveiligen zodat je werkt in overeenstemming met de AVG regels. Wil je echter niet zelf uitzoeken wat je daar allemaal voor moet doen, en verantwoordelijk zijn voor de noodzakelijke backups en gegevens bescherming? Kies dan voor het gemak en de beveiliging van een online werkplek.

Wanneer je kiest voor een online werkplek, zijn ook al je gegevens veilig en staan er geen privacygevoelige gegevens op je computer. Laptop kapot of kwijt? Geen probleem, alle gegevens staan veilig op EvryOnline. Met een andere laptop werk je direct weer verder waar je gebleven was. En geen datalek, want er staat geen data op je laptop!

Is Evry AVG proof?

Uiteindelijk zul je als praktijk zelf moeten zorgen dat je handelt volgens de regels in de AVG. Maar Evry biedt je alle tools om dit zo gemakkelijk mogelijk te maken. Met Evry kan je eenvoudig voldoen aan de AVG, denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheden voor het veilig inloggen (wachtwoordeisen en de zogenaamde two-factor-authenticatie), maar ook aan de mogelijkheid om een dossier te verwijderen en een dossier te exporteren, zowel ter inzage voor de cliënt als in een machine leesbaar formaat voor het recht op data portabiliteit.

Neem je EvryOnline er bij, dan nemen wij ook nog een flink stuk van je (data)beveiliging uit handen: Nooit meer bestanden op je PC, maar alles veilig op de online werkplek, inclusief backups.

Is mijn Tanita ook te koppelen?

De volgende modellen zijn vanuit Evry aan te sturen: SC-240, DC-240, SC-330, DC-360, DC-430, MC-580 en MC-780.

Jaarlijks administratie aanleveren voor boekhouder

Je levert jaarlijks je administratie aan bij je boekhouder. Je kunt verschillende overzichten uit Evry halen voor je boekhouder. In veruit de meeste gevallen zijn de volgende 2 overzichten voldoende.

Lees meer

Kan ik mijn Evry agenda synchroniseren met mijn eigen elektronische agenda?

Ja, je kunt de Evry agenda afspraken en consulten automatisch laten synchroniseren met andere agenda systemen zoals van Microsoft, Google of Apple, zodat je die bijvoorbeeld direct op je telefoon kan bekijken. Hiervoor heb je wel de EvryWebAgenda nodig.

Lees meer

Mijn gehele declaratie is door de verzekeraar afgewezen, hoe verwerk ik dit juist in mijn administratie?

Als de gehele declaratie door de verzekeraar is afgewezen, gebruik je “geheel crediteren” om aan te geven dat er niets wordt betaald. Alle ingediende consulten worden weer uit de declaratie vrijgegeven, zodat je het probleem waardoor het is afgekeurd kan oplossen en daarna kun je alles weer opnieuw in een nieuwe declaratie indienen.

Lees meer

Op hoeveel apparaten kan ik Evry gebruiken?

Je kan Evry op één computer (Windows) installeren. Wil je op meer apparaten gelijktijdig kunnen werken met Evry, dan kan je kiezen voor één of meerdere online werkplekken. Wil je met en Mac werken met Evry, kijk dan hier voor de mogelijkheden.

Lees meer

Overstap EvryDiëtist naar Evry

Hier vind je informatie over het overstappen van EvryDiëtist naar Evry. Denk hierbij aan diverse zaken welke anders werken in Evry t.o.v. EvryDiëtist en zaken welke je na een overstap nog dient te regelen.

Lees meer

Overstapservice: hoe gaat dit in zijn werk?

Overstappen gaat snel en gemakkelijk! Wij voeren, indien mogelijk, altijd eerst geheel vrijblijvend een proefimport uit zodat je de software kunt ervaren met je eigen cliënten er in, daarna beslis je zelf of en wanneer je wilt overstappen.

Lees meer

Slechts een deel van mijn declaratie is door de verzekeraar vergoed, hoe verwerk ik dit juist in mijn administratie?

Als slechts een deel van de declaratie betaald is, gebruik je “deels crediteren” om aan te geven wat wel betaald is en wat niet.

Lees meer

Stappenplan GLI gebruiken in Evry

Introductie: Wat is GLI?
Een gecombineerde leefstijlinterventie (GLI) is zorg die gericht is op gedragsverandering om een gezonde leefstijl te bereiken en te behouden. Een GLI bestaat uit zowel groepsbijeenkomsten als individuele contacten gedurende een periode van 2 jaar. Er zijn 1 à 2 individuele contacten met de zorgverlener die de GLI geeft en gemiddeld 12 groepsbijeenkomsten (dit kan per programma verschillen).

Lees meer

Vecozo geeft de melding “niet geauthenticeerd” (VZ802001)

Evry krijgt van Vecozo de melding dat je niet geauthenticeerd bent. Wat houdt deze melding in?

Lees meer

Vecozo geeft de melding “niet geautoriseerd” (VZ802002)

Evry krijgt van Vecozo de melding dat je niet geautoriseerd bent. Er is blijkbaar iets niet goed geregeld met je systeemcertificaat van Vecozo.

Lees meer

Vecozo vraagt om een ipadres, wat nu?

Vecozo gaat hun diensten verder afschermen waardoor je alleen vanaf bepaalde internetverbindingen welke je doorgeeft aan Vecozo, hun diensten kunt gebruiken. Of je wat moet doen hiervoor, om met Evry de diensten van Vecozo te kunnen blijven gebruiken, kun je hier lezen.

Lees meer

Voedingsvoorlichting declareren

Zilveren Kruis heeft een vergoeding uit de aanvullende verzekering voor voedingsvoorlichting. Met voedingsvoorlichting bedoelen ze voorlichting en advies zonder medisch doel over voeding en eetgewoonten. Om voor een vergoeding in aanmerking te komen, dient er sprake te zijn van de diagnose ‘Te hoog gewicht bij volwassenen BMI 25 < 30 (code 0086)’ bij de client.

Lees meer

Wat gebeurt er met de ingevoerde gegevens in de demo als ik klant word?

Besluit je om Evry te blijven gebruiken na de proefmaand, dan blijven alle ingevoerde gegevens gewoon bewaard. Je kan dus gerust tijd besteden aan het perfect inrichten van Evry voor jouw praktijk (denk bijv. aan sjablonen voor rapportages).

Lees meer

Wat is het verschil tussen inboeken en afboeken?

Met inboeken geef je aan dat je een bedrag ontvangen hebt. Met afboeken geef je aan een bedrag niet meer te zullen ontvangen, maar er verder ook niet meer achter aan te gaan.

Lees meer

Werken met “Statussen”

In Evry kunnen er meerdere statussen worden aangemaakt waaronder cliënten kunnen worden ingedeeld. Deze statussen kunnen worden beheerd onder ‘stamgegevens’ onder het tabblad ‘soorten status’.

Lees meer

WeSeeDo handleiding

Voor een handleiding (pdf) over de werking van WeSeeDo kun je hier klikken.

Geen vragen gevonden