Hoe start ik de “hulp op afstand”?

TeamViewer
Wanneer wij een probleem niet telefonisch of via e-mail kunnen oplossen, is meekijken met onze gebruikers de ideale oplossing. Wij gebruiken hiervoor de TeamViewer software. Meekijken kunnen wij uiteraard alleen wanneer jij dat wilt. Je start het TeamViewer programma en geeft onze helpdesk het “ID en wachtwoord” die in beeld komen, daarna kunnen wij met je meekijken.

Hulp op afstand downloaden

Na het downloaden zal je “TeamViewerQS.exe” nog moeten openen/uitvoeren. Hoe dat gaat is per internet programma verschillend. Het programma kan onder in beeld komen (bv. Chrome, Internet Explorer en Edge), maar er kan ook rechtsboven een download icoon zichtbaar worden (bv. Firefox).

Na het starten van het programma verschijnt er een “ID en wachtwoord”, die hebben wij nodig om mee te kunnen kijken.

Werk je met EvryOnline?
Dan vind je een snelkoppeling naar de “Hulp op afstand” op het bureaublad van je EvryOnline werkplek. Die kan je dubbelklikken en dan opent het TeamViewer programma met je “ID en wachtwoord”.

Werk je met Evry op je eigen Windows computer?
Je kan als je Evry open hebt, in welk scherm dan ook, op F3 drukken om de hulp op afstand te starten. Je kan ook boven in Evry in het menu “Help” de optie “Hulp op afstand” vinden. Op beide manieren opent het TeamViewer programma met je “ID en wachtwoord”.

Werk je met Evry op je eigen Mac computer?
Dan open je de hulp op afstand met de link zoals bovenaan vermeld.