Vecozo geeft de melding “niet geautoriseerd”

Evry krijgt van Vecozo de melding dat je niet geautoriseerd bent. Er is blijkbaar iets niet goed geregeld met je systeemcertificaat van Vecozo.

  • Je IP adres is niet (goed) geregistreerd bij Vecozo
  • Je hebt geen Vecozo systeemcertificaat
  • Je Vecozo systeemcertificaat is verlopen
  • Je Vecozo systeemcertificaat is verlengd, maar hier staat nog het oude certificaat
  • Je hebt een Vecozo systeemcertificaat, maar die heeft niet de juiste rechten

Op 01-11-2021 is Vecozo gestart met een extra controle, je mag de diensten van Vecozo dan alleen gebruiken vanaf vooraf bepaalde ip-adressen. Alleen een geldig systeemcertificaat hebben is dan niet meer voldoende dus. De kans is groot dat dit het probleem is wanneer je de melding “niet geautoriseerd” krijgt binnen Evry. Meer informatie over deze ip-adres controle van Vecozo vind je hier: vecozo-vraagt-een-ipadres-wat-nu

Wanneer je ip-adres wel goed geregistreerd is, zal het liggen aan je Vecozo systeemcertificaat zelf. Binnen Evry kan je in het menu bovenaan, via HELP het CERTIFICATEN STATUS SCHERM openen. Daar zie je welke certificaten Evry kan gebruiken. Controleer goed of je certificaat er staat, of hij geldig is. Het kan zijn dat je met EvryOnline werkt maar het lokaal hebt verlengd (maak dan aan backup en installeer hem ook op EvryOnline), enz.