Hoe voeg ik een nieuwe cliënt toe in Evry?

Invoeren nieuwe cliëntgegevens
Klik aan de linkerkant bij “onderdeel” op “cliënt”.
Klik vervolgens op “nieuwe cliënt” om een nieuwe cliënt in te voeren.

Je kan nu de gegevens van de cliënt invoeren.

De roze vlakken in Evry zijn verplicht om in te voeren, de witte vlakken zijn optioneel. Ondanks dat een telefoonnummer en/of e-mailadres niet verplicht is, kan het handig zijn dit te noteren.

Tip: Wanneer je het huisnummer en de postcode invoert zal Evry proberen het adres op te zoeken en automatisch invoeren.

Geïdentificeerd
Bij het vakje “geïdentificeerd” zijn er 3 mogelijkheden.

  • Ja, geïdentificeerd
  • Ja vergewist
  • Nee

Iedere cliënt die voor de eerste keer een consult heeft dient zich eenmalig te legitimeren. Dit geldt voor alle cliënten.

In Evry kan je aangeven of en hoe een cliënt zich gelegitimeerd heeft.

Kies voor de optie “Ja geïdentificeerd” en geef bij “soort identificatie” aan welk legitimatiemiddel een cliënt heeft gebruikt. Vul vervolgens het legitimatienummer in.

De optie “Ja vergewist” kies je indien de cliënt voor 2009 (voordat de legitimatieplicht in de zorg is ingegaan) reeds cliënt was of indien je op een andere manier bijhoudt hoe mensen zich gelegitimeerd hebben.

De optie “Nee” kies je indien een cliënt zich nog niet gelegitimeerd heeft.

Druk na het invoeren van de gegevens op “OK” om het scherm te sluiten.

Cliënt nummer 0
Na het invoeren van de cliënt, krijgt deze in eerste instantie cliënt nummer 0. Dit betekent dat alle ingevoerde gegevens van deze cliënt nog niet zijn opgeslagen.

Om de ingevoerde gegevens daadwerkelijk op te slaan druk je onderaan in Evry op de knop “OK”. Het cliëntnummer wijzigt naar een nieuwe cliëntnummer en de gegevens worden opgeslagen en het dossier wordt gesloten.

Tip: I.P.V. op de knop “OK” te klikken kan je ook de combinatie “CTRL + OK” gebruiken. Hierbij wordt het dossier opgeslagen maar niet gesloten.
Je kan dan dus doorwerken maar kan wel tussendoor gegevens snel opslaan.