Vecozo vraagt om een ipadres, wat nu?

Vanaf 1 november 2021 kun je de diensten van Vecozo (COV, declaratie indienen, enz) alleen nog gebruiken vanaf vooraf doorgegeven ip-adressen. Je kan dus niet zomaar meer via elke internetverbinding de vecozo diensten gebruiken. Vecozo noemt in hun mailings 3 opties:

1. De software en het systeemcertificaat draait in productie bij u als zorgaanbieder zelf. In dit geval registreert u als contactpersoon de IP-adressen. Meer informatie en een instructie kunt u vinden op VECOZO controle-ip-adressen.

2. U bent niet in het bezit van een actief systeemcertificaat en heeft per dienst een toestemmingsverklaring afgegeven aan uw softwarepartij. In dat geval registreert de contactpersoon van uw softwarepartij de IP-adressen. U hoeft als zorgaanbieder geen actie te ondernemen.

3. Uw systeemcertificaat is geïnstalleerd bij uw softwarepartij en u benadert de software online. In dit geval kunt u vanaf 22 juli op onze website (www.vecozo.nl) in het registratiescherm uw softwarepartij selecteren. De door uw softwarepartij geregistreerde IP-adressen worden dan automatisch aan uw systeemcertificaat gekoppeld.

Je werkt met Evry op je eigen computer/op een eigen netwerk? Dan geldt optie 1
Let op: je moet op elke locatie waar je werkt je ip-adres opzoeken en registreren bij Vecozo. Je ip-adres is namelijk niet gekoppeld aan je Evry of je computer, maar is afhankelijk van de internet-verbinding die gebruikt wordt. Alle informatie over het opzoeken en registreren van je ip-adressen vind je op https://www.vecozo.nl/support/controle-op-ip-adressen/.

Je werkt met Evry op onze online servers (EvryOnline werkplek)? Dan geldt optie 3
Aangezien je Evry gebruikt vanaf onze servers is je eigen ip-adres niet relevant, in plaats daarvan geef je aan dat je werkt met de softwarepartij Evry BV.

Voor eventuele ondersteuning moet je contact op te nemen met de helpdesk van Vecozo. De Evry helpdesk kan hier geen ondersteuning voor bieden.

Met vriendelijke groet,
Het Evry team

Print